"oooooh we're half way there"

För att skriva lite om helgen:

Klev upp alldeles för tidigt och blev upplockad av Demi som var lika trött som jag. Vi träffade upp fler gäspande människor på tågstationen och samtdigt som vi alla vaknade steg solen utanför tågfönstret. I Melbourne irrade vi runt bland spårvagnar och människor och jag slog världsrekord i att ge dåliga vägbeskrivningar till en Klara som försökte hitta oss.

Tillslut kom vi fram till retrostars warehousesale och sedan började slitandet, grävandet, letandet och plockandet och ut kom vi alla med fyllda kassar några timmar senare. Själv köpte jag två skjortor, ett par jeansshorts, två klänningar, en tjocktröja och ett par örhängen till priset av 50 dollar. Det är vad jag kallar fynd.

Några timmar senare kramade jag Klara hejdå med orden "nästa gång vi ses åker vi till barriärrevet!" och en timme senare satt vi alla på tåget hem och övertröttheten slog till. För mig, Claudine och Katie innebar det konstant sjungande hela vägen hem (2,5 h) så när vi slutligen kom hem till Claudine var vi hesa och trötta. Men inte fanns det tid för sömn utan en timme senare satt vi alla i bilen påväg till Jack som hade 18årspartaj. Efter timmar av hysteriskt skrattande och massa dans åkte jag, Zoe, Ingrid och Cass hem och plumsade i säng.

Morgonen därpå promenerade jag iväg till skolan för att hoppa runt i the theatre hall hela dagen och repeterade pjäs. Jag tror inte jag behöver säga att jag har haft en helt fantastisk helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0