Stations of the cross

Idag var sista dagen innan påsklovet och det betydde att vi genomförde "stations of the cross"- dvs en dramatisering av Jesus korsfästelse... Varje yearlevel fick i uppdrag att presentera en del vilket slutade på en tvåtimmars- föreställning som var.. intressant. öhm. Alla years 12 sjöng "you've got the love" och skapade ett kors av ficklampor... För de som hade fungerande lampor dvs. Min fungerade inte och där med misslyckades jag totalt med min enda upplevelse av stations of the cross någonsin.

I övrigt så har jag hunnit med att åka på en kraftig förkylning denna vecka, föreläst om Sverige för alla year 9s på community college, åkt till Ballarat och kikat på hus och tomter till Georgie inför hennes nästkommande universitetsår, ätit middag på en mysig resturang i Ballarat, fikat på the vines med trevliga människor och nu sitter jag här och hoppas på att helgen ska föra med sig skratt och glädje.

Förresten var det ganska fantastiskt. Georgie har förälskat sig i ett litet, grönt hus i Ballarat. Vi åkte för att titta på det i tisdags och tror ni inte att det var samma hus som Jacqui min värdmamma bodde i när hon pluggade där? Otroligt.

Nu har nedräkningen börjat till barriärrevet och jag kunde inte vara med taggad!

Skriver snart igen!


Monique och Owen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0